Könyvajánló - Christie Golden: Assassin’s Creed
A 2016-os év egy a rajongók által várva várt videojáték-adaptációval zárult, amelyben korokon átívelő háborút vívnak az orgyilkosok és a templomosok. Az Ubisoft játékát a világ minden táján elsöprő siker övezte, a játékokon alapuló könyveket is több tucat nyelvre fordították le, így nem volt meglepő, hogy Hollywood is lecsapott rá és megjelent a film és a hozzá tartozó hivatalos filmregény.
Christie Golden: Assassin’s Creed - A hivatalos filmregény
A történet fő vonala, hogy a templomosok meg akarják szerezni maguknak az Éden-almáját. Ez a bibliai Éva almája, amely magában hordozza az eredendő ember génállományát. Úgy vélik, hogy eme kegytárggyal uralmuk alá tudnák hajtani a világot, hiszen a szabad akarattól megfosztva az erőszakra való hajlam eltörölhető lenne, és véget érnének az örökös háborúk.
Velük szemben állnak az asszaszinok, azaz orgyilkosok, akik évszázadok óta hisznek a szabad akarat fontosságában, ezért az életüket teszik az alma megvédelmezésére, melynek évszázadok óta nyoma veszett.
Michael Lesslie, Adam Cooper és Bill Collage forgatókönyve alapján írta meg a regényt a New York Times bestsellerszerzője, Christie Golden. Emiatt a történet teljes mértékben egyezik a filmben történtekkel. A különbség viszont az, hogy míg a filmre ötös skálán jó indulattal is csak maximum négyest adnék, addig a könyv simán megkapja az öt csillagot.
A könyvek előnye a filmekkel szemben, ami ebben a helyzetben is megmutatkozik, hogy sokkal több lehetősége van egy írónak megmutatni a karaktere múltját, gondolatait, hiszen több száz oldal áll rendelkezésére, ami lényegesen több mint, amit egy 120 perces mozi adhat.
1491-ben Aguilar de Nerha hivatalosan is csatlakozott a Testvériséghez. Nem volt választása, ez volt az ő hagyatéka. Miután szüleit a Rend parancsára máglyán elégették a Testvériséghez ment, akik bár vonakodva kissé, de befogadták és orgyilkost faragtak belőle.
Ugrunk az időben 1988-ba, ahol Cal rábukkan halott anyjára és gyilkosára, aki nem más, mint szeretett édesapja. Egy világ dől össze benne és harminc évnek kell eltelnie, hogy megértse apja utolsó hozzá intézett szavait:
„A véred nem a sajátod... Azt akarják, ami benned lakozik, Cal. Élj az árnyak között!”
A templomosok kidolgoztak egy módszert, mellyel visszakövethető az alma útja. Ehhez szükségük van asszaszinok leszármazottaira. Az Animus nevű gépre csatlakoztatva a genetikai memórián keresztül az őseink múltja is megjelenik előttünk egy virtuális valóság formájában, így újraélhetjük azt.
Az utolsó nyom az alma felé elvezeti őket Aguilar-hoz, akinek 500 évvel később, azaz napjainkban élő őse Callum Lynch, aki így az utolsó esélye a templomosoknak a kegytárgy megtalálásához. Calt gyilkosságért halálra ítélik és kivégzik Texasban, ám az injekciók után egy különös klinikán tér magához Madridban. Eleinte nem is érti mi történik, míg dr. Sofia Rikkin, aki az Animus létezéséért felel, elmagyarázza neki, hogyan élte túl a kivégzést és miként csempészték ki a börtönből.
„Tegnap este hat órakor kivégezték, és halottnak nyilvánították. Mostantól a világ többi része számára ön megszűnt létezni...
A maga segítségével, Cal, úttörő munkát tudunk végezni az erőszak végleges kiiktatása terén.”
Miközben megpróbálja elmagyarázni neki, hogy miért hozták ide, sőt már épp kezdi elhitetni vele, hogy ez az emberiség érdeke, apja keresztbehúzza a számításait és a géphez viteti Calt.
Amikor rácsatolták az övet, a tűk fájdalmasan a koponyája alá ékelődtek és meglátta a hatalmas karokat, melyek az Animust alkották gyermekkori emlékei árasztották el a fejét. Akkoriban javítóintézetek és nevelőotthonok között ingázott, játékszoftvereket lopott, melyeket gazdag kölyköknek adott el. S közben csak arra tudott gondolni, hogy most fosztották meg igazán a szabadságától.
„A szörnyű nap óta, amikor meglátta anyja még ki sem hűlt holttestét és a vértől csöpögő gyilkos pengét apja kezében, ahogy közelített felé, és őt is meg akarta ölni, Cal elhatározta, hogy soha, de soha nem engedi, hogy bárki is az irányítása alá vonja. Még a börtönben is sikerült valamennyire megőriznie az önjáróság érzetét, önmagát. De most ez a kar és kezelője... megfosztotta mindettől.”
A gép Spanyolországba repíti 1491-be, amikor Aguilar azt a feladatot kapja, hogy bármi áron védje meg a szultán fiát. Ő az utolsó láncszem, ami még távolt tartja a templomosakat attól, hogy az egész országot az uralmuk alá hajtsák és ezáltal megszerezzék az Almát, ami egyenes utat jelenthet a világ feletti uralomhoz. Cal mindent Aguilar szemén át lát, érzi az illatokat, a meleget, a mozgást.
„Cal a kezét bámulta, látta, ahogy a vékony, halálos penge előugrik az öt ujja alól – nem, csak négy, négy ujj volt a jobb kezén, a szertartás...”
Alan Rikkin, aki templomos Nagymester és a Rend elitjének, belső körének tagja eredményeket akar mielőbb. Türelmetlensége nemcsak saját magának köszönhető, a Rend is szorongatja, hogy mielőbb jussanak eredményre a lánya, Sofia által létrehozott Animus segítségével.
A gép és Aguilar emlékei által Cal mindent megtanul az orgyilkosokról, a harci technikáikról. Álmában is elkísérik őse emlékképei.
De mi történik, amikor Cal ráébred, hogy mi a Rend valódi célja az Almával?
A klinikán nem ő az egyetlen orgyilkos leszármazott. Szövetségesekre talál többükben és segítségükkel ősei nyomdokain járva szembeszáll a Renddel.
„A sötétben munkálkodva szolgáljuk a fényt. Orgyilkosok vagyunk.”
A kötet olvastatja magát. Könnyed, sodor magával az események hulláma és mégis izgalmas. Ami szintén fontos és egy piros pontot érdemel a szerző, hogyha nem játszottam volna soha AC játékkal vagy nem láttam volna a filmet, akkor is érteném, mert minden lényeges mozzanathoz társul magyarázat, ha éppen arra szorult az esemény.
A kötetet a Fumax Kiadó bocsátotta rendelkezésemre, melyet ezúton is köszönök!
Többet szeretnél megtudni a könyvről?
Kattints a képre!
Assassin’s Creed - A film
Hogyan lehet a filmet összefoglalni egy mondatban? A könyv nagy vonalakban, látványos akciójelenetekkel. Cal, valamint őse Aguilar szerepében Michael Fassbender, a szenvedélyes orvos, Sofia szerepében pedig Marion Cotillard látható.
Díjnyertes szereplőgárdát sikerült a filmben felvonultatni, hiszen Fassbender és Cotillard mellett Jeremy Irons is szerepet kapott a filmben, aki Sofia apját játssza. Sajnos ez kevés volt, hogy egy ütős filmet rakjanak össze. Az alapötlete a történetnek jó lett volna, a kivitelezés sajnos kicsit kaotikusra sikerült.
A film elején rögtön három korszakot sikerül megjárnunk. Megnézzük, hogy mi történik 1491-ben Aguilarral, aztán hogyan hal meg Cal anyja 1988-ban, majd ugrunk a jelenbe Cal kivégzésére. Kicsit sűrű lett a kezdés, ezt egyenletesebben is el lehetett volna osztani.
A két főszereplő jól hozta a nekik szánt szerepet és a látvány is sokszor ütősre sikerült, például a múltban játszódó harcolós jelenetek kifejezetten pörgősre, magukkal ragadóra sikerültek. Egy nagyon jó filmhez adott volt minden: izgalmas alapsztori, kiemelkedő tehetségek mind színészi, mind rendezői oldalon, szép nagy költségvetés. Azért annyira nem volt rossz, a kíváncsiságom felkeltette annyira, hogy nyitott legyek a folytatásra, de picit többet reméltem tőle, mint amit kaptam.
Kövess minket a Facebookon is!
Ha érdekesnek találtad, itt olvashatsz egy másik klassz könyv-film párosról!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése