A ​Douglas-nővérek

Volt ez a nagy kánikula június végén, július elején - na, ekkor bújtam el egy légkondis, lesötétített ablakú szobába, hogy a fene sem fog kinn aszalódni a hőségben, és kezembe vettem  Charlotte Jacobi A Douglas-nővérek című könyvét. És lenyomtam együltő (de inkább egyfekvő) helyemben. Igen, remek kis családregény, elbűvölt! A mű a Next21 Kiadó gondozásában jelent meg a közelmúltban.

Könyvajánló - Charlotte Jacobi: A Douglas-nővérek

Aki nőből van és szereti a kellemes illatokat, nem létezik, hogy nem ismeri a híres nemzetközi parfümériai üzletláncot, a Douglas Magyarország boltjait. Már méterekkel előtte illatozik a levegő, muszáj elismerően szippantgatni belőle és kíváncsian méregetni az eladótér választékát - először szigorúan csak kívülről -, majd betérve tobzódni látványban, illatban, lehetőségekben. Már csak egy vastagabb pénztárca szükségeltetik hozzá...

Ha minden igaz, a kötet egy sorozat első része, aminek neve A parfüméria - részemről kíváncsian várom a második vagy akár harmadik részt is. Ahogy fenn említettem, egy kánikulai délután elegendő volt arra, hogy elbűvölten kövessem a fikciót - mert az alapítók életrajza erősen hiányos, amit a szerző (szerzők, hiszen a Charlotte Jacobi álnév, amely két személyt takar), tehát a szerzők a kornak kontextusban megfelelő fantáziával álmodtak meg. 

Két testvér, Anna és Maria Carstens - a mű szerint - dacolva a férfitársadalom ellenállásával, akik a gyengébb nemet alkalmatlannak tartották komoly üzleti tevékenységre, 1910-ben üzletet nyitottak Hamburg egyik forgalmas és előkelő utcájában. Nem tudni, hogy a valóságban miből telt nekik az üzletalapításra, a könyv szerint a jelentős összeg örökség gyanánt szállt rájuk. Érdekes az akkori kontextusba belehelyezkedve követni az eseményeket, a szerelem, a kereskedés, a szakértelem, a férfitársadalom elítélő viselkedése a sikeres nőket illetően, a feltörekvő nagyáruházak jelentette konkurenciaharc, félreértések, tartás, a "majd én megmutatom, hogy akkor is" hozzáállás szívós tanúsítása - és persze, parfümök, kiegészítők, ruhák, divat minden mennyiségben. Fejillat, szívjegy, alapillat és egyéb parfümös jellegzetességek csak úgy röpködnek a lapokon, hogy öröm nézni.

Érdekes, olvasmányos történet kerekedett a Douglas-nővérekről, akik kezükbe vették saját sorsukat. Vajon mi igaz, és mi a fantázia szüleménye a regényben? Az tény, hogy Anna és Maria Carstens magánéletéről nagyon kevés forrásanyag maradt fenn, amit a szerzők az 1909 és 1920 közötti Hamburg és Párizs akkor szépségipari életéből igyekeztek összerakni. Az írók valószínűnek tartják, hogy a nővéreknek parfümériájuk fenntartásához muszáj volt érdekes történelmi figurákkal találkozni, valamint nagy parfümkészítőkkel, illetőleg azokkal az érdekes emberekkel, szalonok házigazdáival, művészekkel, írókkal kapcsolatot keresni és tartani, akik hírét vihették termékeik nagyszerűségének. A névválasztáson sem kell fennakadni: a Carstens nevet a kutya sem ismerte, így egyértelmű, hogy szövetkezni kellett egy olyan márkával - a Douglasszal -, amely Hamburgban már ismerősen csengett. Ahhoz hogy ilyen nagyszerű munka kerekedjen, a kutatás rettenetesen fontos szerepet játszik a regényben, amihez a Douglas parfüméria PR-részlege örömmel hozzájárult. 

Megítélésem szerint minden parfüm és családregény iránt érdeklődő olvasó örömmel fogja forgatni ezt a könyvet.

Olvassátok!

Fülszöveg
„Ez a történet éppolyan ellenállhatatlan, mint egy finom illat.”

Családregény-sorozat a Douglas parfümérialánc történetéről

Spiegel bestseller

Charlotte Jacobi harmadik történelmi regényfolyamában ismét az erős nőkre koncentrál. A Parfüméria alcímű széria első része, A Douglas-nővérek bemutatja, hogyan tudott hatni ez a karakteres testvérpár a férfiak uralta társadalom addig megdönthetetlennek hitt rendjére. A Charlotte Jacobi nevű szerzőpáros remek történelmi érzékkel és érzelmi tónusokkal dolgozik, a szöveg azonnal visszarepít egy olyan korba, amikor az, hogy egy nő vállalkozik, önálló ötletekkel, tervekkel bír, még nem is volt olyan evidencia. Sőt, heves ellenkezést váltott ki mindenkiből. Az érzékletesen megírt történet nemcsak az illatokat, színeket, hangulatokat adja remekül vissza, de az elképesztő atmoszférájú időutazás végére azt is meg tudjuk, miben lakozik a női magabiztosság titka, és honnan lehet erőt meríteni a legnagyobb nehézségek közepette is. Egy csodálatos illat bárkinek megváltoztathatja az életét, egy illat iránti rajongás pedig az egész huszadik századot alakíthatja át: a Douglas-nővérek nemcsak vállalkozóként tettek hatalmasat, de azt is bebizonyították, hogy az illatok és illatszerek bizony megváltoztathatják az egész huszadik századi női imázst.

A céget mindenki ismeri, de a történetét szinte senki. Ez a történet éppoly ellenállhatatlan, mint egy finom illat. A parfüméria története bátor nőkről szól, akik kiálltak a saját szabad akaratuk mellett. Aki ma betér egy Douglas-üzletbe, az eleganciára, luxusra, szépségre vágyik. Ezt keresték Anna és Maria Carstens is, amikor Hamburgban 1910-ben megnyitották az első Douglas-üzletet. Ahhoz azonban, hogy kettejük szívügyéből valóságos vállalatbirodalom nőjön ki, a két fiatal vállalkozónak sok akadályt le kellett küzdeniük – többek között családtagjaik ellenkezését is. Először az Alster-parti várost hódították meg, aztán egész Németországot. Könyvsiker a Douglas-nővérek huszadik századi diadalútjáról.

A Charlotte Jacobi álnév az Eva-Maria Bast – Jorn Precht szerzőpárost fedi.


Köszönöm a lehetőséget a Next21 Kiadónak!

A kötetet kedvezményes áron megrendelhetitek a kiadó honlapjáról a borítóképre kattintva.

Kövess minket Facebookon is!

A képek a 21. Század Kiadó oldalairól származnak.

Termékadatok
Cím: A Douglas nővérek
Eredeti cím: Die Douglas Schwestern
Fordító: Győry Hanna
Kiadó: Next21 Kiadó
Sorozat: A parfüméria
Megjelenés: 2022. március 09.
Kötés: Keménytáblás

ISBN: 9786158191562













Share:

Megjegyzés küldése

Designed by OddThemes | Distributed by Blogger Themes