Málta: városi kirándulás, tengerparti kikapcsolódás és kalandtúra

Könyvajánló - Málta és Gozo (Marco Polo)

Még nem találtad ki, hogy hol fogsz idén nyaralni? Ne gondolkodj tovább: irány Málta és Gozo! Málta lenyűgöző ország számos izgalmas látnivalóval, gyönyörű strandokkal, sziklás tengerpartokkal, mesés öblökkel, kis szigetekkel, lagúnákkal, páratlan panorámákkal. És, ha megteheted, hogy nem a főszezonban mész, akkor bizony szeptemberben még bőven strandidő van és lényegesen kevesebb a turista, mint a nyár közepén.

Engem elvarázsolt Málta, többször is jártam ott és bebarangoltam mindkét szigetet. Az útitervem a netről vadásztam össze, nektek most sokkal könnyebb dolgotok lesz, ugyanis a Corvina Kiadó égisze alatt megjelenő Marco Polo sorozatban kijött idén a Málta és Gozo című kötet, amely tartalmazza a legjobb látnivalókat, tuti tippeket. Hozza a megszokott színvonalat a kötet, látnivalók, étkezés, bevásárlás, strandok, legfontosabb tudnivalók és szuper élménytúrák, ha jobb szereted készen kapni a tökéletes programot.

Málta az Unió legkisebb országa, amely több mesés szigetből áll a Földközi-tenger középső részén. Gyönyörű kulturális és természeti látnivalók gyűjtőhelye. A tengerparti pihenés mellett számos kihagyhatatlan látnivalóval kecsegtet.

Sétálva a hangulatos kisvárosokban láti fogjuk, hogy milyen békés vidék. Hangulatos szűk utcák, szép házak, terek, közben pedig lépten nyomon izgalmas múzeumokba, katedrálisokba, gyönyörű templomokba ütközünk.  Mindenképpen érdemes hajókirándulni a Comino lagúnájába, sétálni egy nagyot a városokban, mint például a "csendes város", Mdina, de piacnapon érdemes elugrani Marsaxlokkba is, ami egy nagyon klassz, tradicionális halászfalu és a tengerpart megtelik élettel a piac reggelén.

És, ha megvolt a piacozás, onnan már közel van az ország egyik legkülönlegesebb fürdőhelye, a St. Peter's Pool, amely egy természet alkotta páratlan medence. De vigyázat, csak úszóknak! Nagyon tudom javasolni az aktív nyaralást kedvelőknek, amit mi csináltunk párommal: vettünk hetijegyet a tömegközlekedésre és helyközi járatokkal bejártuk az országot. Hátizsákban a törölköző, fürdőruha és, ha valahol hasonló csodára bukkantunk, akkor csobbantunk egyet és folytattuk felfedezőutunkat a szigeten.

Legalább egy napot mindenképp érdemes a fővárosban, Vallettában tölteni, amely teljes egészében az UNESCO Világörökség része, számos különlegességekkel ejti rabul az ide látogatók szívét. Három oldalról a tenger, valamint erődítményfalak határolják. Erődök, templomok, múzeumok, színházak, hangulatos dimbes-dombos utcák, gyönyörű régi házak zárt balkonokkal, csendes kis mellékutcák eldugott éttermekkel. A város szinte mértani középpontjában pedig megtaláljuk leghíresebb katedrálisát, a Szent János társkatedrálist, melyet ha a Grand Harbour-be (Nagy Kikötő), amely számos utazó- és vitorlás hajó célállomása, érkezünk, elsők között pillanthatunk meg.

A kötet az országot öt régióra felosztva igyekszik bemutatni. Elsőként a fővárosba kalauzol minket. Valletta maga az élő történelem. Hatalmas nyüzsgés, öblök, kikötők, sétányok kávézókkal, éttermekkel, számos templommal, múzeummal, egy igazi kulturális metropolisz. Ezután mutatja be a délkeleti országrészt. Itt található a már korábban említett St. Peter's Pool és Marsaxlokk is és a programok közé kötelező jelleggel fel kell venni a hajókázást egy meredek sziklapart mentén a kék barlanghoz (Blue Grotto).blue-grott.jpegEzután következik közép-málta, ahol ugyan tengerpart nincs, de itt található a középkori Mdina, amelyet egy hatalmas sziklás fennsíkon egy borvidék ölel körbe. Ez a város a lovagok korában a sziget fővárosa volt. Gyönyörű épületek között sétálhatunk, pózolhatunk kőoroszlánokkal védett hídon vagy épp bejárhatjuk a székesegyházat. Az biztos, hogy itt sem fogunk unatkozni.

Majd irány az északnyugati régió, ahol gyönyörű strandokat találunk. Ezek közül kiemelném a Paradise Bay-t, ahol gyönyörű homokos strand fogad minket egy jól eldugott, meredek sziklafal alatt. Csupán 100 méter hosszú, de nagyon hangulatos.

És már nincs más hátra, mint az ország másik nagy szigete, Gozo, "Málta zöld ékköve". Csendes, nyugodt, a fővárosból, Victoria központjából ki vannak tiltva az autók is. Meredek sziklák, lenyűgöző panorámák, a Citadellán pedig olyan érzésed lesz, mintha visszacsöppentél volna a középkorba. Akár bringával, akár helyi közlekedéssel járod be a szigetet, garantáltan bájos falvakra fogsz bukkanni.

Lenyűgöző látnivalók és ragyogó napsütés az év nagy részében, melyhez enyhe tél párosul. Kell ennél több egy mesés üdüléshez?

139511962.jpgA könyvet a Corvina Kiadó bocsátotta rendelkezésünkre recenziós céllal, amelyet itt is köszönünk!

Többet szeretnél megtudni a könyvről? Kattints a képre és rendeld meg kedvezményesen a kiadótól!

Kövess minket a Facebook-on is!