Miért nem érdemes egy negatív kritikától vörös ködöt látni? A visszajelzés fontos, akár elismerés, pozitív visszhang, akár kritika vagy bírálat. Hogyan fogadd jól bármelyik fajtát, hogyan építsd be és hogyan fejlődj tőle? - ezeket a kérdésköröket járja körbe a Köszönöm a visszajelzést! című kötet a HVG Könyvektől.
KÖNYVAJÁNLÓKÖSZÖNÖM A VISSZAJELZÉST!
Szerzők: Douglas Stone és Shella HeenFordítók: Pétersz Tamás és Tóth KatalinKiadó: HVG Könyvek
Hogyan fogadd jól a visszajelzést, még akkor is, ha nem releváns, igazságtalan, rosszul adják és őszintén szólva, egy gramm kedved sincs vele bajlódni? Ezek nagyon fontos, alapos feldolgozást igénylő kérdések. Tedd a szívedre a kezed: ugye neked is kihívást jelent a rólad alkotott negatív vagy bántó véleménnyel szembesülni? Nem fogadnak el, ötlik az eszedbe azonnal a sérelmes kijelentés, amikor valaki bírálni merészel, és ez a nem fogadnak el minősítés sosem vált ki (senkiből sem) jóérzést. Márpedig lehet és kell is profitálni a hanyagul odavetett megjegyzésekből, mert az történik, hogy nem azonosítjuk zsigeri érzelmi reakcióinkat, ezek pedig gátolják a visszajelzések hasznosítását. A visszajelzés nem támadás! - ez a legelső, amit tudatosítani kell magunkban.
Mások írták a könyvről
„A Köszönöm a visszajelzést akár az életünket is gyökeresen megváltoztathatja, mégpedig annak egyik legfontosabb területén, a visszajelzések fogadását illetően. Megtudhatjuk belőle, hogyan ne tekintsük őket támadásnak, és miként legyünk önazonosabbak, valamint útmutatóul szolgál a tudatosabb hozzáálláshoz és a tartalmasabb kapcsolatokhoz. Doug Stone és Sheila Heen újabb remekművet tett le az asztalra.
Adam Grant, a Pennsylvaniai Egyetem Wharton Üzleti Karának oktatója, az Adni és kapni és a Gondold újra! című könyv szerzője, a B terv társszerzője
Miután nem légüres térben élünk, a fentiek ésszerű feldolgozása elengedhetetlen. A visszajelzések fogadásakor szinte minden emberben két ellentétes vágy kezdi meg útját: egyrészt nagyon szuper lenne tanulni, fejlődni, de ugyanekkora erővel bír a vágy, hogy úgy fogadjon el a velünk kontaktba került ember, ahogy vagyok. Pont. Igen, a fenti mondat nem így működik, nemcsak a magánéletben, de a vállalati szektorban sem. Douglas Stone és Shella Heen ez utóbbira hegyezték ki mondanivalójukat: a munkahelyek bátorítják és képzik munkavállalóikat arra, miként értékelhetik egymást hatékonyabban, de ez csak a dolog egyik fele. A másik fele az, hogy ez mind hiábavaló, ha a címzettek nem változtatnak hozzáállásukon és nem jól hasznosítják a visszajelzéseket.
Muszáj elkülöníteni egymástól az elismerést, a coacholást és az értékelést, a visszajelzésre nem érdemes azonnal és csípőből visszalőni, hogy EZ NEM IGAZ, helyette körültekintőbb (és eredményesebb) a FEJTSD KI BŐVEBBEN szófordulattal élni. Észre kell venni vakfoltjainkat, és ehhez a visszajelzések helyes feldolgozása az egyik létező megoldás. A visszajelzések tanulási lehetőségek, amelyeket jó, ha helyükön vagyunk képesek kezelni. A bemutatott történetek valós emberek tapasztalatain alapulnak, az olvasónak nincs más dolga velük, mint profitálni a leírtakból.
Mások írták a könyvről
„Bevallom, a könyv elolvasása után kicsit kényelmetlenül éreztem magam. És ez csak az egyik ok, amiért annyira tetszett. Stone és Heen rendkívüli éleslátással mutatja be, miért is olyan nehéz fogadni a visszajelzéseket, majd pedig azt is, hogyan lehetnénk jobbak ebben. Ha élvezzük, hogy kritizálnak bennünket a munkahelyünkön, és a magánéletben is odavagyunk érte, akkor valószínűleg azon kevesek közé tartozunk a Földön, akik nyugodtan kihagyhatják ezt a könyvet.”
Daniel H. Pink, a Megbánásban rejlő erő, a Mikor, az Eladni emberi dolog és a Motiváció 3.0 szerzője
A szerzőpáros a fenti feszültséget helyezik könyvük célpontjába: az idegtudomány és a pszichológia legújabb eredményeit felhasználva, humorral lazítva adnak praktikus tanácsokkal megtömködött módszereket a visszajelzések trauma nélküli fogadásának módjaira és azok beépítésébe a mindennapok során. Hogyan lehet alázattal és kíváncsisággal fogadni a rólunk szóló értékeléseket? Hogyan érdemes a jogos, építő jellegű, de nem megfelelően adott kritikákkal bánni? A szerzők javaslatait megfogadva gyökeresen átalakítjuk a szervezeti kultúrát, emberi kapcsolatainkat, de akár az oktatást is.
Szerintem olvassátok!
Fülszöveg
Hogyan fogadd jól, építsd be és fejlődj tőle. (Még akkor is, ha nem releváns, igazságtalan, rosszul adják, és őszintén szólva egyáltalán nincs hozzá kedved)
Douglas Stone és Sheila Heen a Harvard Jogi Karának oktatói és a Triad Consulting vezetőfejlesztési és tanácsadó cég társalapítói. Ügyfeleik között olyan vállalatok és intézmények szerepelnek, mint a Fehér Ház, a Citigroup, a Honda, a Johnson & Johnson, a Time Warner és a Unilever. A Difficult Conversations című könyv társszerzői. Stone Cambridge-ben, Heen pedig férjével és három gyermekével Cambridge-től északra, egy farmon él.
ahol beleolvasó is található.
Termékadatok
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése