Könyvajánló - Carmine Gallo: A Bezos-módszer
"Mi a közös a dalszövegírásban és az üzleti kommunikációban?
Miért tilos a PowerPoint használata az Amazon felső vezetői értekezletein?
Mi az „álsajtóközlemény”, és hogyan alkalmazhatjuk elképzeléseink meggyőző bemutatására?"

Az elmúlt években megosztó személyiséggé váló Jeff Bezos vitathatatlanul sokat tett hozzá az online piactér világához. Cége a legsikeresebbek között van, Carmine Gallo pedig arra vállalkozott, hogy elemzi Bezos parádés üzleti kommunikációját. Senki előtt nem titok, hogy egy sikeres üzletembernél elengedhetetlen a kiváló kommunikáció.
Mesteri üzleti kommunikációval kiemelkedhetünk a versenytársaink közül és hatékonyabban adhatjuk el az ötleteinket. Carmine Gallo könyvében az Amazon alapítója, Bezos szövegalkotási stratégiáit elemzi nyilvános beszédein, részvényeseknek írt levelein és e-mailjein keresztül. Az Amazon globális dominanciájának kiépítésében kulcsszerepe volt a megfelelő kommunikációnak.
Gallo is hangsúlyozza a vezetői kommunikáció fontosságát és megmutatja, hogy Bezos miként alakította ki az Amazon kultúráját a világ legnagyobb e-kereskedelmi cégeként. A kötetben bemutatja, hogy Bezos a világos, céltudatos és szenvedéllyel teli kommunikáció révén képes volt olyan csapatokat létrehozni, amelyek mindent megtesznek a vállalat sikeréért.
A szerző részletesen elemzi Bezos híres éves leveleit is, amelyek az Amazon részvényeseihez szóltak, és amelyek évről évre új inspirációval szolgáltak az üzleti világ számára. Kapunk érdekes elemzéseket azokról az alapelvekről és alkalmazott gyakorlatokról, amelyek segítettek az Amazonnak piacvezetővé válni.
Ezeknek a gyakorlati példáknak köszönhetően ez a kötet képes egyfajta útmutatóként szolgálni azoknak a vállalkozóknak, vezetőknek és menedzsereknek, akik szeretnék megérteni és tanulni abból,ami Bezos sikere mögött rejlik. Innováció, alkalmazkodás, kihívások és a hibák, amelyek minden alkalommal lehetőséget nyújtanak a fejlődésre. Ezek mind szerves részei a sikerhez vezető útnak.
Ami még elengedhetetlen, hogy mindig legyen egy olyan legrosszabb eshetőségre szolgáló forgatókönyv, amely segítségével minimalizálhatóak a kockázatok és maximalizálhatóak az esélyek. Képes volt Bezos egy olyan cégkultúrát kialakítani, ami lehetőséget ad a hosszú távú gondolkodásra, a kísérletezésre, ezáltal sokkal inkább a jövőre épít, mint a rövid távú eredményekre.
"Álmokat árulj, ne termékeket!"
A Bezos-módszer végső üzenete, hogy a siker kulcsa a hosszú távú gondolkodás, az állandó tanulás, az innovációra való fókuszálás és a kockázatvállalás. Gallo azt mutatja be, hogy ha valaki képes ezeket az elveket alkalmazni a saját vállalkozásában, az nagyobb eséllyel érhet el fenntartható növekedést és sikeres jövőt, akárcsak Jeff Bezos az Amazonnal.
Köszönöm a lehetőséget a HVG Könyveknek!
A kötet a borítóképre kattintva elérhető kedvezményes áron a kiadó honlapján.
Megjegyzés küldése